Jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe?


Jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe?
2018-10-29
Zbilansowana dieta to jeden z ważniejszych czynników wpływających na zdrowie. Świadomość co do jej znaczenia dla zachowania zdrowia wciąż rośnie.

owe? Odpowiedzi przyniesie startująca, już VIII, edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku”.

 

Zbilansowana dieta to jeden z ważniejszych czynników wpływających na zdrowie. Świadomość co do jej znaczenia dla zachowania zdrowia wciąż rośnie. Wyzwaniem pozostaje jednak to, jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe, a następnie jak ich przestrzegać. W ramach startującej, VIII już, kampanii edukacyjno-informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku” zrealizowane zostaną działania wspierające konsumentów w zmianie postaw żywieniowych. Organizatorem programu jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Za strategię i jej realizację odpowiada agencja PR Hub oraz Rebel Media. Działania obejmą media relations oraz influencer marketing, a także kampanię radiową oraz inicjatywy skierowane do specjalistów i studentów.

 

Prawidłowe żywienie, którego podstawę powinny stanowić warzywa, owoce i przetwory z nich pochodzące, na przykład soki, jest bardzo istotnym elementem wpływającym na ogólny stan zdrowia. Świadomość tego faktu w społeczeństwie jest coraz większa.  Z badań przeprowadzonych na grupie mam wynika, że 71% z nich wie czym jest zbilansowana dieta[1]. Jednak często jest to wiedza deklaratywna. Jedną z barier, na którą wskazywali respondenci w badaniu z 2015 roku[2] był brak czasu. – W dobie ciągłego pośpiechu oraz braku czasu, konsumenci, zarówno dorośli jak i dzieci, nie odżywiają się tak jak, wiedzą że powinni. Boją się wysiłku, z którym utożsamiają zmianę i nie potrafią oprzeć się dotychczasowym, nieprawidłowym nawykom. Dlatego niezbędne jest uświadomienie konsumentom, że zdrowie leży w ich własnych rękach. Ważne jest też wskazanie jak, w prosty sposób podejmować i realizować świadome decyzje żywieniowe. Dlatego działania w ramach VIII edycji „5 porcji warzyw, owoców lub soku” będą miały na celu, zainicjowanie realnej zmiany postaw konsumentów – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

 

Działania komunikacyjne i edukacyjne realizowane będą przez kanały dostoswane do miejsc, w których dziś znajdują się odbiorcy kampanii – w internecie z dużym zaangażowaniem influencerów, w radiu oraz w prasie. Agencja PR Hub do komunikacji zaprosi merytorycznych liderów opinii, specjalistów i ekspertów ds. żywienia – dietetyków, lekarzy oraz naukowców, z niezależnych instytucji m.in.: Instytutu Żywności i Żywienia, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Collegium Medicum UJ. W ramach nowej edycji prowadzone będą również działania skierowane do specjalistów zaangażowanych w kształtowanie świadomości żywieniowej i postaw konsumentów – lekarzy i dietetyków, a także do studentów.

 

Kampania potrwa do końca września 2019 roku. Finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz Sponsorów – członków KUPS.

Program sfinansowany ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Organizator Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.

[1] Raport z badania ilościowego IQS dla Stowarzyszenia KUPS, marzec 2018 r. Badanie CAWI Panel, ogólnopolska, matki dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej, klasy 2-3, N=203

[2] Badanie KUPS, mamy dzieci w wieku 3-12 lat, N=200, CATI (wykonane w lutym 2015 r. przez Millward Brown)

Ostatnio dodane artykuły:

Poznaj nowości Stapiz - linia Barbet Men Poznaj nowości Stapiz - linia Barbet Men
Zastanawiasz się czy w marce Stapiz znajdziesz również kosmetyki dedykowane mężczyznom? Oczywiście! To nowości marki, które opracowane zostały do codziennej pielęgnacji włosów i brody.

Nowy uśmiech, to nowa jakość życia
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie – każdy to słyszał. W dobie social mediów, wystąpień publicznych i powszechnego oceniania na podstawie zdjęć profilowych, aspekt wizualny zyskał jeszcze większe znaczenie.

Zmysłowa podróż inspirowana Indiami – Odkryj harmonię ciała i ducha z linią Ayurveda Zmysłowa podróż inspirowana Indiami – Odkryj harmonię ciała i ducha z linią Ayurveda
Zmysłowa podróż inspirowana Indiami – Odkryj harmonię ciała i ducha, zanurz się w przyjemności ajurwedyjskiej pielęgnacji

Pielęgnacja domowa z kosmetykami Peel Mission jako uzupełnienie terapii gabinetowej Pielęgnacja domowa z kosmetykami Peel Mission jako uzupełnienie terapii gabinetowej
W świecie pielęgnacji skóry, idealny efekt to wynik współpracy pomiędzy tym, co oferuje gabinet kosmetyczny, a Twoimi codziennymi rytuałami w domu. Kosmetyki Peel Mission przenoszą pielęgnację domową na zupełnie nowy poziom, uzupełniając efekty profesjonalnych terapii.

BLITZbee rekrutuje Chief Adventure Officera
Marka funkcjonalnych napojów BLITZbee ogłasza rekrutację na stanowisko Chief Adventure Officer (CAO) – nową rolę ambasadora marki, która łączy podróże, rozwój osobisty i aktywny styl życia.

Album Piękna – Dove i Rossmann wspierają kobiety i ich naturalne piękno Album Piękna – Dove i Rossmann wspierają kobiety i ich naturalne piękno
Marka Dove i Rossmann łączą siły, tworząc wyjątkowe kompendium naturalnego, prawdziwego piękna – Album Piękna. To kolekcja zdjęć wykonanych przez Zuzę Krajewską i historii kobiet, zebranych przez Justynę Kopińską. Bohaterkami są kobiety – takie jak nasze koleżanki, siostry, ciocie czy babcie.

SKUTECZNA WALKA Z CELLULITEM SKUTECZNA WALKA Z CELLULITEM
Żel Antycellulitowy firmy Gorvita to wyjątkowa formuła oparta na naturalnych składnikach, takich jak zielona herbata, kofeina, ekstrakt z alg oraz kapsaicyna. Regularne stosowanie preparatu wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, modeluje sylwetkę i ujędrnia skórę.

Japanese Rituals – Aromatyczny rytuał piękna inspirowany Japonią Japanese Rituals – Aromatyczny rytuał piękna inspirowany Japonią
Wejdź do świata pełnego harmonii i zmysłowego relaksu dzięki linii Japanese Rituals od Tesori d’Oriente.

więcej »

Najczęściej czytane artykuły:

Nowy uśmiech, to nowa jakość życia
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie – każdy to słyszał. W dobie social mediów, wystąpień publicznych i powszechnego oceniania na podstawie zdjęć profilowych, aspekt wizualny zyskał jeszcze większe znaczenie.

Poznaj nowości Stapiz - linia Barbet Men Poznaj nowości Stapiz - linia Barbet Men
Zastanawiasz się czy w marce Stapiz znajdziesz również kosmetyki dedykowane mężczyznom? Oczywiście! To nowości marki, które opracowane zostały do codziennej pielęgnacji włosów i brody.

więcej »